Φιλία



  Η φιλία! Λέξη ιερή. Είναι πολύ σημαντικό να υπάρχει το αληθινό συναίσθημα φιλίας ανάμεσα στους ανθρώπους και θα τολμούσα να πω πολλές φορές είναι πιο αληθινό από ότι με ανθρώπους του οικογενειακού περιβάλλοντος.

 Υπάρχει σε όλους η γνωστή παροιμία «δείξε μου τον φίλο σου να σου πω ποιος είσαι». Ναι πολύ σωστά γιατί τον φίλο εσύ τον επιλέγεις δεν σου τον επιβάλλουν.

 Η φιλία για να είναι υγιείς θα πρέπει να είναι αληθινή πραγματική και από τις δύο μεριές. Πολλές φορές θεωρούμε κάποιον φίλο πραγματικό ενώ στην ουσία δεν είναι. Άρα λοιπόν καταλαβαίνουμε ότι για να υπάρχει δυνατή φιλία θα πρέπει να είναι αμφίδρομη.

 Φίλος σημαίνει ότι κατανοώ τις ανάγκες του φίλου μου και συμβουλεύω, βοηθάω, ακούω, όχι όμως σύμφωνα με το τι θέλω εγώ ή τι συμφέρει εμένα, οπότε προσπαθώ να γίνω και χειριστικός απέναντι του. Γνωρίζω ,όπως όλοι μας ,ότι κανένας δεν είναι ίδιος με τον άλλον. Άρα για να με ακούσει και να με κατανοήσει, θα γίνει  μόνο αν καταλάβει ότι προσπαθώ να βοηθήσω.

 Φίλος σημαίνει ότι είμαι στο πλευρό του και στα καλά και στα άσχημα. Σημαίνει να χαίρομαι μαζί του σε κάθε του επιτυχία σαν να είναι δική μου. ακόμη και αν εγώ δεν έχω κάνει κάτι παρόμοιο ή της ίδιας εμβέλειας. Συγχωρώ τα λάθη και προσπαθώ να ξεπεράσω τις διαφωνίες μαζί του γιατί πολύ απλά το ίδιο θα έκανε και αυτός για μένα.

 Φίλος σημαίνει ότι είμαι δίπλα του και υποστηρίζω τις αποφάσεις που παίρνει ανεξάρτητα αν διαφωνώ γιατί πολύ απλά η ζωή είναι δική του και οι αποφάσεις επίσης δικές του. Το μόνο που πρέπει να κάνεις είναι να αποδεχτείς ότι η απόφαση του είναι σωστή.

Φίλος είναι ότι σε αποδέχομαι όπως είσαι γιατί και εσύ κάνεις το ίδιο με εμένα. Χωρίς να προσπαθήσουμε να τον αλλάξουμε σύμφωνα με τα δικά μας θέλω ή σύμφωνα με τα δικά μας σχέδια.

 Υπάρχουν πολλών ειδών φιλίες, η λυκοφιλίες (για επίτευξη κάποιου στόχου ή για προσπορισμό κέρδους καθώς και αναγνωρίσιμη εκμετάλλευση), Φιλίες με στόχο να κερδίσω αυτό το άτομο (γιατί στο δικό μου μυαλό έχω σχεδιάσει άλλα πράγματα …χωρίς φυσικά την συναίνεση του) εκεί που ισχύει η κοινότυπη φράση «πρόσεχε ,εγώ για καλό σου το λέω».

Υπάρχει όμως και η αληθινή – σπάνια φιλία, που αν ευνοήσει η τύχη να την βρεις θα ανήκεις στην ομάδα των τυχερών.

 

ΙΓΝΑΤΙΑΔΟΥ ΝΑΤΑΣΑ

Life coach of NLP Practitioner